Nog maar 38 dagen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Bas Balkum - WaarBenJij.nu Nog maar 38 dagen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Bas Balkum - WaarBenJij.nu

Nog maar 38 dagen

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 December 2014 | Nederland, Breda

Nog maar iets meer dan een maand en dan land ik op Zuid-Afrikaanse bodem. Een lang gekoesterde droom om eindelijk eens naar het buitenland te gaan voor mijn studie komt uit. al heb ik nooit verwacht dat Afrika mijn eerste 'internationale' bestemming zou worden Ik heb lang moeten wachten, maar nu is het dan eindelijk zo ver.

Voor mijn studie ga ik stage volgen in Zuid-Afrika. Ik heb me aangesloten bij de organisatie van IZiZWE Projects. Deze organisatie werkt samen met de lokale bevolking en ondersteunt daar met haar studenten de projecten waar hulp is gevraagd. Ik zal dit gaan doen in een plaats genaamd Port Elizabeth (ong. 8 uur rijden van Johannesburg en 5.5 uur van Kaapstad). Een trivia feitje: het Nederlands Elftal won in Port Elizabeth met 2-1 van Brazilië tijdens het WK in Zuid-Afrika

Maar zoals jullie waarschijnlijk zelf al kunnen bedenken, klop je niet even op de deur bij Zuid-Afrika en wandel je vrolijk binnen. ik denk dat ik dit nog wel het meeste ga missen in dit hele avontuur mijn vrienden die binnenlopen, het voetballen met mijn maten op zondag, het gezellig samen zijn met de familie. Maar...Nee, het moet altijd moeilijk. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? dat vraag ik mezelf soms ook wel eens af, maar dit zit in mijn aard.

Ik heb vroeg mijn vliegticket moeten boeken, want die had ik nodig voor mijn visum. Ik heb een visum moeten aanvragen en daar had ik een hele papierwinkel voor nodig. longfoto, medische verklaring, Engelstalige brieven van verschillende instanties, etc etc etc. Maar ik heb bijna alles rond! Momenteel ben ik nog bezig met de laatste voorbereidingen qua vaccinaties en probeer ik zo goed mogelijk alles geregeld te hebben voor dat ik ga.
Al met al een hoop geregel, maar het is het me allemaal waard! Hopelijk zullen jullie hier mijn ervaringen lezen en alle mooie dingen die ik ga meemaken.

Ik zal waarschijnlijk zo bruin als een afrikaan terugkomen. Maar je kunt een Brabander uit Brabant halen maar Brabant niet uit een Brabander halen.

Laat gerust een berichtje voor me achter :) Leuk!

Houdoe wár

Bas

  • 16 December 2014 - 01:03

    Andre En Yvonne Heijstek:

    Bas komt helemaal goed met jouw, geniet van je tijd in zuid-afrika. Heel veel succes met je stage we zullen je volgen. Dikke kus van Yvon.

  • 16 December 2014 - 13:17

    Marja Van Balkum:

    Ja Bas we zullen je missen. Maar wij zijn trots dat jij dit gaat doen.
    Die kinderen boffen maar met jou.
    Dikke XXX

  • 17 December 2014 - 02:10

    Wendy:

    Lieve schat, we gaan je volgen....
    HEEL veel plezier en succes met je nieuwe droom...
    We denken aan je en houden van je....
    Pas goed op jezelf!!!
    X, Frank en Wendy

  • 17 December 2014 - 07:34

    Maartje:

    Heel vee succes daar Bas! Geniet van je tijd daar.

    liefs, Maartje

  • 06 Januari 2015 - 16:44

    Tessy Goffin:

    Wat een geweldig plan.
    Ik ben een paar jaar geleden ook in Zuid-Afrika geweest. Een geweldig land.
    Ik ga je natuurlijk volgen.
    Veel succes met alle voorbereidingen.

    Tessy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Afrika zal mijn eerste 'grote' reis worden. ik hoop met het schrijven van mijn ervaringen, verhalen en bevindingen ik jullie kan laten meeleven met wat ik doe alsof jullie erbij zijn. Ik ga ervan genieten! ik hoop jullie ook van mijn verhalen! Houdoe, Bas.

Actief sinds 15 Dec. 2014
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 5259

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 19 Augustus 2015

Op naar mijn 1e 'Internationale' reis

Landen bezocht: